آشنایی با رادار Nebo
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:رادار نبو,NEBO,Nebo SVU,

 

رادار سه بعدی باندVHF موسوم به 1L119 Nebo SVU نمونه جدیدتری از رادار 1L13 Nebo SV / Box Spring است که قدرت کشف و همچنین تحرک پذیری بالاتری نسبت به آن دارد از این رو میتواند در بسیاری از سامانه های پدافند هوایی نوین مانند S300 و S400 به عنوان رادار پیش اخطار عمل کند .این رادار جمع شونده اولین رادار آرایه ایی پویش الکترونیکی فعال (AESA) در باند VHF است و اطلاعات آن مستقیما در رهگیری هدف در سیستم های پدافنی مورد استفاده قرار میگرید و از سه بخش واحد حامل آنتن ، واحد اپراتور و واحد ژنراتور تشکیل شده.1L13 Nebo SV به عنوان بهترین جایگزین رادار های سری 1L13 انتخاب شد و در سال 2001 اولین تست ها بر روی آن صورت گرفت.
 
 
این آزمایش در دو نوع انجام شد که شامل کشف اهداف با سطح مقطع پایین (LO) و کشف اهداف با سطح مقطع بسیار پایین (VLO) میشد. Nebo SVU نسبت به نمونه قدیمی تر دارای مزایایی است که میتوان از پویش الکترونیکی فعال ، پویش در زوایای گسترده تر؛ مقاومت بیشتر نسبت به جنگ الکترونیک ،سیستم قابل برنامه ریزی فرکانس های فرستنده برای مقابله با تهدیدات موشک های ضد تشعشع ، پویش عمودی 25 االی 50 درجه و تحرک پذیری نام برد.تمامی تست های عملیاتی بر روی این رادار تا سال 2004 به اتمام رسید و برای تولید به صورت محدود آماده شد. 
 
 
این رادار به منظور کشف هواپیماهای رادار گریز طراحی شده و اولین نمومنه ارایه فازی در باند VHF و دارای طول موج متری است .هر بخش از آنتن این رادار دارای یک گیرنده و فرستنده مستقل بوده از این رو کارایی بالایی در کشف اهداف متعدد و رادار گریز دارد . این رادار با بهره گیری از بهترین نوع ارسال و دریافت امواج ، بالاترین میزان کشف اهداف مختلف، سیستم پیشرفته تشخیص دوست از دشمن و همچنین استفاده از سیستم پردازشی تمام دیجیتال دومین نسل از رادارهای باند VHF روسی محسوب میشود که با توانایی شناسایی اهدافی با سطح مقطع کمتر از 1 مترمربع امکان بی اثر کردن پیشرفته ترین تکنولوژی های رادار گریزی را دارد که شامل جنگنده های رادار گریز F22 و F35 ایالات متحده نیز میشود. هر کدام از 84 المان این رادارحداکثر توان مصرفی برابر با 1.4 الی 1.7 کیلووات دارند.المان ها بر روی 14 شبکه عمودی و به صورت 6 تایی با فاصله برابر نصب شده اند . 
 
 
اطلاعات این رادار در هر 5 تا 10 ثانیه به روز میشود و حداکثر برد آن برای اهدافی در ارتفاع 500 ، 10000 ، 20000 متر به ترتیب 50 ، 250 ، 350 کیلومتر است و ضریب مردود سازی تداخلی برابر با 45 دیسی بل ، خطایی در حدود 200 متر با 0.5 درجه در حداکثر برد ، ارتفاع پویش 100 کیلومتر در حالت کشف و 180 کیلومتر در حالت رهگیری و زاویه گردش 360 درجه دارد و حداکثر اهداف قابل کشف برای آن نیز 100 هدف است همچنین توانایی عملکرد بهینه در دمای +50 درجه تا 50- درجه را دارد و از یک مولد دیزلی مدل 4 ED-2x30-T400-1RA1M نیرو میگرید .
 
 
این رادار 4 خدمه دارد و در مدت 25 دقیقه در محل مستقر میشود. جدیدترین نمونه ساخته شده از آن Nebo M است که بر روی کشنده BZKT BAZ-6909-015 (با پیکره بندی 8*8) نصب شده و در برخی از ویژگی ها مشابه نمونه SVU است. روسیه به دنبال صادرات این رادار و نمونه های جدیدتر آن به کشور هایی است که به صورت گسترده از سامانه های پدافندی ساخت این کشور استفاده میکنند 
 
نمونه چینی رادار نبو با نام JY-27
 
 
منبع
 
هرگونه برداشت از این مطلب فقط با ذکر نام سایت میلیتاری به عنوان منبع مجاز است
 
 http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17879#203397

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط ADOLF
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +